Wednesday, October 22, 2014

Duka

Ya Allah
Kenapa duka itu masih belum mau pergi
Kenapa diri aku masih belum mau melepaskan
Kenapa kesedihan masih bersama aku 
Kenapa derita itu masih perit aku rasai

Ya Allah
Dakaplah daku 
Pandanglah daku
Bantulah daku
Bimbinglah daku
Gembirakanku kembali

Ya Allah 
Aku mohon kepadaMu
Andai perpisahan ini terbaik untukku
Kuatkanlah hati dan jiwa aku
Untuk menerima dan redha
Atas segala yg telah Kau aturkan kepadaku

Sunday, October 5, 2014

Aidiladha 1435H

Indah Aidilfitri kerana kemaafan
Indah Aidiladha kerana pengorbanan

Adik...
Hari ni aidiladha ke 4 kita sambut bersama. Maksud sis sejak adik jadi adik sis. Dan Aidiladha ke 4 adk tak balik beraya kat umah.

Sis tunggu adik sebab adk cakap nak dtg beraya kat umah. Adik cakap nak p solat raya dgn sis. Walau sis xtau adk ada kat mana sis masih setia tunggu. Tpi adk malang skali memang adik tak datang. Sis dah angan2 nak g solat pakai jubah yg adik belikan masa g umrah ritu. Sedih adik. Mak pon tunggu adik. Tahun lepas pagi2 adik dah sampai. 

Adik...
Mak p anta jugak juadah tak seberapa kat adik. Kasih ibu. Walau hubungan kita keruh. Tapi mak sayang adik macam anak dia sendiri. Walau famili adik tuduh sis mcm2. Alhamdulillah mak sis tak abaikan adik. Sis selalu kagum dgn mak. Nape sis takleh jadi sesabar mak. 

Adik...
Selamat hari raya aidiladha.

Wednesday, September 24, 2014

Day 1

Adik...
Adik balik kampung rini
Panjang cuti adik kali ni
Sampai Ahad

Adik...
Hari ni hari hari pertama
hari pertama sis cuba tak mesej adik
Sis taktau sis akan berjaya atau tak
Allah saja yang tau peritnya sis

Adik...
Thanks sbb sudi bagitau sis
Waktu adik nak bertolak balik kampung
Dan waktu adik dah sampai kampung
Itu pon dah buat hati sis berbunga

Adik...
Sis tau adik masih sayangkan sis
Mungkin adik sedang memberontak skang ni
Adik nak balas balik segala kongkongan sis selama ni
Adik sis doakan adik bahagia
Sis sayang adik..
Sampai bila-bila

:(

Adik...

Sakitnya rasa bila tak sms adik semalam
Nangis sis sorang-sorang menahan rasa
Sis cuba untuk kuat
Tapi sis gagal.

Adik,
Berapa lama lagi Allah ingin uji sis
dah 3 minggu sis menderita
dah bermacam nasihat sis terima
tapi sis masih begini

Adik,
Sis masih berharap
ada harapan antara kita
sebab sis sayang adik
sayang adik sangat-sangat..

Tuesday, September 16, 2014

Adik

Adik...
Sis rindukan adik
Sis rindukan kita yang dulu
Sis rindukan manja adik
Sis rindukan blur2 adik
Sis rindukan segalanya tentang adik

Adik...
Kenapa segalanya musnah 
Musnah dalam sekelip mata
Kenapa sis hilang segala2nya
Semua lenyap ditarik

Adik...
Andai rasa sayang masih bersemadi dihati
Kembalila pada sis 
Sis sangat2 perlukan adik 
Sangat-sangat....



Wednesday, July 9, 2014

Sahur 11

Bateri kong! 
Tersasul sampai kul 5
Sudah! 
Dah janji nak anta bubur ayam mcd kat adik. Pakai jeans. Charge phone sampai 10% terus rush g beli. Sempat. Tapi finally aku yang tak sahur

Monday, May 12, 2014

Trip JB-USS-JB

Hadiah birthday adik
Trip USS-JB-USS
Harap adik happy
Harap adik lupakan segala duka
I love u adik.

Kurus

Satu hari aku kurus hari ni
Eh hang kurus sehari ja ka?
erk...aku kursus satu hari
bahana typo.
mcm ni la :-)

Tuesday, January 14, 2014

a day before 32

Bismillahirahmanirrahim...

Tetiba ja aku rasa nak menulis setelah bertahun berabuk blog no. Tak tau la mungkin ini satu2nya entri bagi tahun ni. Aku semakin malas dalam segalanya. Aku harap besok ada resolusi baru yg aku buat...