Thursday, December 31, 2015

Bye 2015

Too much pain. Too much hurt. Too much acting. Too much lie. Enough is enough. Hope 2016 will be more better year for me. Bye 2015, bye Adik. 

Wednesday, December 30, 2015

Miracle

Macam tak percaya ja kita keluar dan tidak bergaduh sejak beberapa bulan lepas. It is a miracle. Tapi adik still macam gelisah tak dapat nak mesej haziq. Kita nak makan kot

Sunday, December 27, 2015

Tidur

Tidur seharian. Nasib hidup seseorang yg tiba-tiba jadi sunyi. Nak pegi lunch dgn adk pon sampai adik perlu bergadoh dgn haziq? So? Bye....

Friday, December 25, 2015

Xmas dan fotografi

Hari Krismas. Dan sis dapat job fotografi. Alhamdulillah adik. Sis masih minat lagi rupanya. I am enjoy it very much. Sis nak bangkit semula adik. Sis nak bayar semua hutang-hutang sis. Sis akan buktikan. Masih terngiang2 hinaan haziq pada sis adik. Mungkin itu penguat semangat sis. Sis percaya satu hari nanti sis akan pandang adik tanpa satu rasa pon. Insyallah berkat doa semua orang

Thursday, December 24, 2015

Maulidur Rasul

Maulidur Rasul yang sia sia buat aku dan kau. Sepatutnya penuh dengan pengisian. Tapi sia sia buat kita adik. Bergadoh tak habis-habis. Sampai langgar kereta orang. Apa lagi yg kita cari dalam hidup.

Wednesday, December 23, 2015

Tetap Sama

Adik,
Sis ingat. Lepas sis dihina haziq. Adik akan berubah sikit. Ada rasa "eh tak patut haziq sampai hina sis mcm tu". Tapi rupanya tidak. Bahkan adik tepuk tangan di belakang sis sebab ada orang kononnya "bela" adik. Tak semua yg Haziq hina tu betul. Nampak sangat dekat dia pon adik dah mula menipu utk "menangkan" diri adik. Takpelah. Time fly. Tengoklah hidup adik nanti. Kita tengok. 

Sunday, December 20, 2015

Do remember this adik!

You can replace me but you can't replace the memories you had with me.

Friday, December 18, 2015

Jumaat yang sesak

Hari ni begitu sesak adik.
Dada sis sesak,
Masa sis sesak, 
Fikiran sis sesak,
Semuanya sesak adik.

Beratus ribu sis perlu settlekan
Kerja kerja kat opis
Sis xkuat adik
Sis memang dah x kuat
Tapi sebab rasa tjawab sis 
Sis terus bertahan

Adik.
Kenapa sis nak buang rasa syg sis
Susah yg amat. 
Amat. 
Semua suruh sis benci adik
Hanya itu je boleh bantu sis lupakan adk
Tapi 
Macam mana sis nak benci
Kalau sayang pun belum sis mampu padam

Adik ajak sis buat spec
Sebab mata sis dah teruk
Tak mungkin adik
Tak mungkin sis akan buat
Sis masih ingat hinaan haziq
"Dah ko susah, jgn nak susahkan orang"

Thursday, December 17, 2015

Masih terasa pedih

Adik... 

Sebenarnya hati sis masih pedih. 
Sbb terngiang2 haziq tengking KO MEMANG LAYAK DIHINA DAN JADI MCM NI
Tapi sis berlagak kuat. 
Insyallah sis akan kuat kan? 

Wednesday, December 16, 2015

Salah sis

Adik...

Kalau ikut hati. Sis bagai tersungkur. Bila kena hina dgn haziq. Kena maki. Kena tengking. Sbb adik cerita semuanya antara kita kat haziq. Segala2 duka antara kita dua. 

Adik....
Ya. Memang pahit antara kita adik cakap menderita hidup dgn sis skang ni. Dulu adk bertahan mungkin sbb tiada siapa. Sekarang. Adk bakal ada suami. Ya adik perlu berkongsi dgn dia. Mungkin segala rahsia antara kita. 

Adik...
Ingat tak? Dulu adk cakap haziq kena terima sis dalam hidup adk. Tapi adik belum kawen lagi, haziq nak pisahkan kita dah. Dia dah suruh adik pindah rumah. Jgn duduk sekali dgn sis dah. Ya dah ramai suruh kita berpisah. Tapi adik bertahan, sampai la haziq ugut. Pindah atau tak jadi kawen. Adik tak panggil ugu, tapi adik sebut option. Kalau dgn sis dulu. Adik anggap semua benda ugut. Bezanya layanan adik kat sis dan layanan adik kat haziq kan. Untunglah dia. 

Adik...

Begini rupanya berakhir kisah kita. Ya salah sis. Salah sis sebab mengongkong adik. Salah sis sebab kontrol adik. Salah sis sebab melebih2 sayangkan adik. Salah sis sebab mengungkit. Salah sis sebab panas baran. Salah sis sebab tidak sabar. Salah sis sebab tidak redha. Salah sis sebab tidak ikhlas. Semua itu yg orang kata ttg sis. Tapi semuanya hanya Allah, sis dan adik tau. Terima kasih adik. Atas 5 tahun kisah antara kita. 

Sunday, December 13, 2015

Tersungkur Lagi

Adik, 

Dulu sis start blogging sebab sis melalui hari-hari yg menyedihkan dalam hidup sis. Sis ditinggalkan. Itu kisah 10 tahun dulu. Masa sis start jadi blogger. Dan sis mencipta kenalan di alam maya. Yang masih kekal hingga kini. Alhamdulillah. 

Adik, 
Ntah untuk kali keberapa. Sis tersungkur. Tersungkur gara2 adik. Dah adik sengaja buat sis tersungkur. Bertepuk tangan di satu sudut. 

Sunday, June 14, 2015

Again verse ke 100

Again? 
U down again?
Dont eat
For what? 
Because someone there still happy
Why? 
U are 33. Why act like 3? 
I am hating myself

Friday, June 12, 2015

Perang Diri Kedua

Kalau dunia.
Ada perang dunia kedua.
Diri aku.
Juga sedang berperang.
Untuk kali kedua.
Jatuh dalam lubuk yang sama
Untuk kali kedua.
Memang keldai la aku. 

June 12,2015

Saturday, June 6, 2015

Bodoh

Benda paling bodoh aku buat ialah berbaik dgn org yang aku tau telah santau aku sampai layu! 

Saturday, March 21, 2015

Drama Sampai Bila?

Dah 2015
Masih cerita drama antara sis dan adik
Sampai bila?
Takkan nak tunggu sampai kiamat
Adik masih dengan cerita nak kahwin
Sis masih cerita adik tak sayangkan sis
Sampai bila?
Dah bertahun kita bersama
Saling memberi dan diberi
Dari segi kebendaan dan wang ringgit
Tapi kenapa hati kita berdua tidak saling memahami
Sampai bila?
Sampai bila kita akan begini adik?