tragedi myheart 3

assalamualaikum wbt.....

pakcik sial tu rupa-rupanya memang betul2 sial!!!!!hari ni die sekali lagi main-main dgn aku...dgn famili aku...main2kan mak bapak aku.

walaupun sakit hati,aku masih benarkan myheart aku dibawa pergi....adik bongsu aku dengan sepupu aku ikut pakcik sial ke bengkel lebih kurang pukul 10.30 pagi...so aku bagi arahan la dekat sepupu aku,pastikan myheart dicat dgn cat yg bagus...dan mcam2 lagi la...

then adik aku call,dalam kul 6 ptg dah boleh siap.eh2 heran gak aku.sbbnya masa aku g tanya bengkel lebih kurang 3 hari baru cat elok.pastu lebih kurang sejam pastu adik aku balik dengan myheart.

sepupu aku pun dah angin...bagitau pakcik sial takmau buat lagi.dia nak aku report dulu sebab nak claims insuran peribadi anak die lebih kurang 8-9k.sial...sial...and sial....sepupu aku bagitau pakcik sial siap bisik2 dengan cina bengkel.then sepupu aku pun dah hangin...

aku mula naik angin..marah2 adik bongsu aku sbb berkawan dgn anak lelaki pakcik tu.(aku tau aku tak ptt salahkan adik aku sbb berkawan dgn anak die tapi aku tgh marah)adik aku pon angin so kami dua bergaduh agak teruk.inilah yang dikatakan marahkan nyamuk...kelambu dibakar

dan dengan tidak semena-mena mak naik angin.mak yang selama nie penyabar mula bising2.dia call pakcik sial tu suruh datang rumah..tapi pakcik sial tu memang haram takkan datang....

akhirnya aku ke balai polis buat report.aku ceritakan segala-galanya.sarjan tu cakap kalau nak claims atas motosikal memang susah sket.aku cakap xpela.aku akan bayar sendiri.aku dah tak kisah keluar duit sendiri tapi aku takkan bagi myheart pada pakcik sial tue lagi.aku tak ingin makan duit haram pakcik sial tu.sbb aku dah tau die manusia jenis apa.tiap2 magrib lepak di kedai kopi so secara rambang kita dah tau siapa dia...itu urusan dia dgn ALLAH...

kalau ikutkan sakit hati..aku sangat2 sakit hati.banyak benda yang aku kena korbankan masa nak miliki myheart.aku bukan dari keluarga yang kaya.kalau ikutkan sedih,sudah puas aku menangis.bengkak di mata aku takkan sama dengan bengkak di hati aku,aku sangat terkilan sbb orang melayu beragama Islam yang aku ingin bertolak ansur cuba nak aniaya aku balik.ini memang satu pengajaran berharga bagi aku,jgn berlembut hati even dengan jiran sendiri bila dah jadi kes macam ni.manusia memang suka nak ambil kesempatan atas kelemahan manusia lain.hanya sbb bapak aku sorang nelayan yang tidak banyak cakap,pakcik sial itu cuba menggunakan kelemahan dan kelembutan bapak aku...

nota untuk pakcik sial yang pasti takkan tau apa itu blog!!!
wahai pakcik sial...even bapak aku sorang nelayan dia dah sekolahkan aku sampai masuk universiti...sedangkan anak hang dah membuntingkan anak orang.pun masih tak sedar diri...wahai pakcik sial,walau macam mana pun hang cakap pandai,ingatlah yang hang tidak akan mampu melawan kuasaNya.jika hari ini hang mampu dapat rm9k duit insurans anak hang,mana tahu esok 90k duit hang akan diambil orang...ingatlah wahai pakcik sial..doa orang-orang yang teraniaya sentiasa dimakbulkan Allah..amin...

nota jari: Allah sedang mengujimu...sabarlah...sabarlah...sabarlah....

Comments

  1. kasawari dah baca entri dari awal tu.. ermmm harap sis sabar ya.. pertama.. sis tak cedera apa2.. tu yng patut syukur sgt2 tu... dan tentang pakcik tu.. biarlah dia.. sis ikut jer nasihat sapa2 yg sis rasa boleh percaya dan tindakan yg betul.. harap sis byk bersabar ya..

    ReplyDelete
  2. bro kasawari--->thanks bro.sis pon sll berdoa agar sis sabar.even kesabaran sis sgt2 tipis skang.sis tak kisah jika hanya sis yg dipermainkan.tapi bila parent sis dimain2kan...sgt2 sakit hati bro...

    ReplyDelete

Post a Comment