Tuesday, January 13, 2009

berhenti kerja????

assalamualaikum wbt....

aku akan berhenti kerja jika:
-aku bukan keje dengan kerajaan
-aku tak ada myheart yg perlu aku bayar..
-aku tak ada hutang ptptn

tapi....
aku banyak lagi tanggungjawab yang perlu aku tunaikan.aku ada komitmen yang perlu aku jelaskan.bukan nak cakap besar tapi aku rasa aku ada banyak benda lain yang aku boleh buat kalau aku berhenti kerja.stress aku sgt dasyat skang nie.tapi aku punya kuasa yang terhad untuk mengatasi segalanya.nak tak nak aku kena hadapinya walaupun aku kena menangis dan muntah hari2 sbb stress.

"selamat hari lahir ke 34.semoga panjang umoq dan murah rezeki."
itu sms pendek yg sempat aku hantar kat abg sulung aku.itu pun pada pukul 8.30mlm selepas balik dari opis.kalau dulu mesti arwah tok dah bising kat mak,lama tak nampak aku bila aku selalu balik opis malam.tapi skang..tak siapa peduli..rindu plak aku kat tok..

'Allah tidak membebani seseorang itu sesuai dengan kesanggupannya'(Al-Baqarah ayat 286).inilah motivasi aku skang ni agar aku bersabar...bersabar dan terus bersabar...aku yakin dengan rewards yg Allah akan beri cuma aku tak tahu selama mana aku hamba yg lemah mampu bersabar...doakan aku !!!!

nota kaki: dah lama aku tak publish gambaq kan.sbb kesibukkan aku.kawan2 aku pun dah bising sbb gambaq tak siap2.wahai semua...fahamilah aku...pls....

1 comment:

Junaidix said...

makin sibuk ko sekarang eh.. maner tak nyer wat 2 kerja dlm satu masa.. stady, plus keja pejabat.. huhu *betul ke stady tu? .. luper lak.. lamer tak jenguk blog nih*