bermulanya dunia aku..

assalamualaikum wbt...

tahun 2008 mmg aku banyak shoot wedding.tapi semuanya adalah sahabat handai dan sanak saudara aku kecuali sorang customer melalui kawan aku.biarlah aku asah bakat aku melalui orang2 yg rapat dengan dengan aku.memang aku tak kenakan betul2 bayaran pada mereka.kekadang sekadar harga cuci photo dan harga album.aku tau business is business even dengan saudara sendiri pon.aku sedar tentang itu sebabnya aku dulu pon study business gak.tapi aku anggap tahun 2008 nie sebagai tahun aku menimba ilmu dalam bidang fotografi ni.dalam menimba ilmu tentunya bukan bayaran yang kita terima sebaliknya sejumlah wang yang perlu kita laburkan.

insyallah jika diizinkan olehNya,aku ingin tahun 2009 ini sebagai permulaan untuk aku mencari modal kembali atas semua pelaburan aku dalam bidang fotografi ni.kalau diikutkan aku budah berbelanja beberapa riban bagi peralatan fotografi.sekarang aku sudah ada 1 body,1 flash cap ayam,3 lens(termasuk kit)dan etc(beg,tripod).harap-harap sebelum habis 2009 dapat sambar wide lens 1.dan rasanya tahun ni aku akan masih setia dengan myken aku.tak berniat lagi nak tukar atau upgrade kerana aku sedar apalah gunanya slr yang canggih kalau jari jemariku kaku apabila menembak.

nota kaki:rakan-rakan blogger antara mereka yang mula-mula membuka minat aku dalam dunia ni.sekali melangkah kaki aku terus ke depan,taknak langsung patah balik walaupun masa sgt2 terhad buat aku kebelakangan ni

Comments

  1. hehehe, tahniah sis..semoga langkah sis semakin panjang pasni..:) sis, marilah bertukar ke nikon,kekekeke...*racun2,hihi...

    gear tu jadi perkara kedua sebenarnya..acai dah jumpa orang yang pakai kamera beribu2 tapi gambar diaorg ke laut..lagi cantik acai tangkap guna kamera murah,hehe..:) jadi berusaha tambah skill kita sis..:)

    ReplyDelete
  2. kak sancai---->sis rindukan akk and khayla...


    acai----->thanks acai.alamak cai letak racun x kick la..so xterpedaya lagi.yes acai.latih skill kita dulu kan...

    ReplyDelete

Post a Comment