akhir rasa ini...

assalamualaikum wbt...
aku kembali aktif blogging.tapi hanya mengenai photo2 yang aku tembak.aku aktif di photoblog aku---->sini.entahlah sampai bila nak bertahan.semuanya bergantung pada mood aku.aku masih akan tetap membebel disini.disini aku berkongsi semuanya.sebab itu blog ini sangat privasi bagi aku.hanya beberapa org saje yg leh masuk *smile*

smlm aku ada perselisihan faham sket dgn seorang teman.sesuatu yang tidak disengajakan.langsung tak terniat aku nak marah,kasar atau tengking.tetapi sbg manusia biasa yang punya sifat panas baran,itulah aku.aku marah sbb lama menunggu.kemudian bila sms xreply.so aku terkasar.bila die explain aku takleh terima sbbnya on that time aku lihat sms bertalu2 masuk dalam hp dia.so aku kasar dgn die.sudahnya die marah dan merajuk.bulk!takkan la die masih tak kenal dgn aku nie....

then after a few minutes,i realized that i should not do that.it was my fault.nilah payahnya aku yg punya sifat cepat sgt panas.then bila aku mintak maaf.kawan aku dah marah..dah malas nak terima maaf aku.maybe die terasa sgt2.aku akui aku ni mmg agak menggerunkan bila marah.dan sampai lah satu tahap die plak terkasar dgn aku.gedebuk!!!terasa something dalam hati aku.ntahlah sukar aku nak describe kat sini.tapi mmg aku terasa sgt2.macam nak nangis.tapi still bertahan....

hari ini aku ambil masa mengolah kembali apa yg terjadi.so aku dapt simpulkan itulah yg org lain rasa bila aku marahkan mereka.terutama org2 yg rapat dan sayang dgn aku.kawan2 rapat aku sll cakap,kalau org lain marah tak kisah sangat,tapi kalau aku yg marah mereka akan rasa lain.maybe sbb aku seorang yg ambil berat pada mereka.so bila aku marah,mereka ingat aku dah tak sayangkan mereka..owh tidak...tolonglah alert..aku ni cepat panas.tapi aku juga cepat sejuk.even kadang2 aku mmg tak bersalah,aku masih akan minta maaf pada seseorang itu.sbbnya aku tak akan pernah rugi apa2 dengan meminta maaf.


nota kaki:awak...saya minta maaf sangat2 sbb marahkan awak.saya jarang marahkan awak so maybe sbb tu awak terasa bila saya marahkan awak.saya tau perasaan bila orang yg kita sayang marahkan kita.sbb saya pun dah rasa.saya selalu berusaha nak hilangkan sifat panas saya ni,tetapi masih belum berjaya lagi.tapi saya tau awak mesti dah paham sangat dengan saya ni kan.even saya panas macam mana sekalipun,saya tidak akan pernah mengecewakan sesiapa.saya masih tetap akan mengambil berat pada sesiapa saja sampaikan awak kata kelemahan saya adalah sikap take care saya pada orang lalu orang akan mengambil kesempatan pada saya.harap2 awak tak buat begitu pada saya..(ngada2 tulis sbb dia bukannya baca blog aku pun)

Comments

  1. Xpela wak. Maybe die dah ok sekarang nih.kadang2 kite bukan sengaja nak wat cam tu.saya pernah rase semua ni.last2 saya memujuk diri sendiri dan jugak dirinyer...nasib badan la hehee...

    ReplyDelete
  2. nurul--->ntahlah.kadang2 kita selalu nak paham org.tapi org tak pernah nak paham kita :(

    ReplyDelete

Post a Comment