Tuesday, February 24, 2009

melawan kesepian

assalamualaikum wbt...

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan
Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti
Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku...

lagu siti nie dah lama aku dgr kat hotfm.tapi xpernah aku nak menghayati pun lirik dia.ntah macam mana masa menonton spaQ.baru aku perasan yang ada sesuatu dalam lirik ni.*besh*

kalau kita tak mampu mengubah seseorang.ubahlah diri kita.dan apabila orang juga telah berubah maka kita juga kena ubah diri kita.macam berbelit je ayat aku ni kan.tapi inilah sebenarnya.

sebagai contoh; jika kita berniat nak mengubah seseorang maka kadang2 kita kena berubah ke arah itu.maka kita akan menjadi contoh yang terbaik untuk mereka ikuti,insyallah.tapi kadang kala sudah puas kita berusaha mengubah mereka tetapi hanya menyeksa jiwa dan batin kita.so eloklah kita pula yang berubah kembali menjadi jiwa kita.jika tidak kita yang akan terseksa.

aku rasa aku sudah puas mencuba.sudah puas berusaha.tapi nampaknya aku gagal.even kalau aku serah nyawa aku sendiri pun belum tentu aku akan berjaya.dan jika aku patut tau kemana jalan yang harus aku tuju bila aku pasti aku akan gagal di jalan itu.namun tak semudah itu untuk kembali kejalan itu.aku perlukan masa yang panjang.even aku keseorangan (eh aku berdua),aku perlu buktikan aku mampu.*sigh*

nota kaki:aku tak sehat.dah 2 hari aku selsema.sakit tekak.dan demam malam.tapi aku masih kuat untuk ke opis *chaiyok2*

No comments: