surat buat awak...(6)

assalamualaikum wbt...

awak,
benda yang paling sy takut akan berlaku.cepatnya.sy tak sangka secepat ini kan.saya masih belum bersedia menerimanya tapi itulah kenyataan yang harus sy terima awak..awak tetap akan pergi..

awak,
saya hanya ada lebih kurang 2 minggu saje lagi dengan awak.so saya harap masa yang begitu singkat ini kita semua akan gunakan sepenuhnya.saya dah taknak gadoh lagi dengan awak even kebelakangan ni kita kerap sgt bergadoh kan.ntahlah nape..silap saya atau silap awak.

awak,
bila awak pergi,sebagai seorang kawan ada beberapa nasihat yang saya nak bagi pada awak.tapi terpulang pada awak la..nak ikut atau tak.sebab itu hak yg ada pada awak:
  • jangan terlalu bergantung hidup pada lelaki.kelak itu akan buat awak merana.
  • jangan terlalu mengikut kata lelaki kerana itu akan memakan diri awak satu hari nanti.
  • jangan biar lelaki terlalu mengonkong padahal masih belum ada ikatan antara satu sama lain.jodoh itu rahsia Allah.
  • jangan terlalu makan budi.tak salah kita menerima sesuatu pemberian lelaki tapi biarlah berpada2.lelaki yang menggunakan kekayaannya untuk mengambil hati kita adalah lelaki yang tak punya apa2 sebenarnya.jangan sampai satu hari nanti budi yang ditabur buat awak merana diri.
  • berhati-hati dengan lelaki yang terlalu mendesak.pikirkan akibatnya bila dah kawen pula satu hari nanti.
  • bila berjauhan adalah satu proses untuk lebih mengenali lelaki yang kita sayang dan yang sayang kita.sebagai kawan,sy dan nampak lelaki jenis apa yang sedang bersama dengan awak.tapi awak masih tak nampak.so saya akan tetap selalu mendoakan kebahagian awak wahai sahabat....

awak,

saya tau maybe awak akan sakit hati dengan nasihat2 saya itu.tapi itu nasihat ikhlas dari seorang sahabat.ingatlah lelaki boleh datang dan pergi dalam hidup kita.tapi sorang sahabat itu akan tetap selalu bersama dengan kita dikala senang dan susah.hargailah sahabat yang awak ada sebelum awak kehilangannya.sekali awak hilang...selama2nya akan terus hilang.

nota kaki:.............

Comments