Jiwa Kosong!!

assalamualaikum wbt

KOSONG.Ya.Jiwa aku semakin kosong.Walaupun terisi dengan macam-macam benda sampai aku tak punya waktu.Ya Allah.Kemana hilangnya jiwa aku yang dulu.Aku seperti mau menangis.Mau meraung.Ya Allah.Semakin banyak iblis-iblis dan syaitan sedang menghuni jiwa aku.Maka perlahan-lahan menjadikan aku semakin lalai.Ya.LALAI.

Setiap malam,ya aku masih bermuhasabah diri aku.Tapi sekejap cuma.Besoknya akan diulang cerita kelalaian yang sama.Di luaran.Betapa happynya aku.Semua datang dengan macam macam komen yang terbuai-buai.Bestnya jadi u kan.Wah seronoknya.Ah!!itu semua syaitan!!!Bukan.bukan mereka.Tapi ayat2 yang menyebabkan syaitan melalaikan aku.

Ya Allah,aku pohon padaMU.Berikan kembali hidayah dalam hidupku.Kembalikan aku yang dulu.Bahkan kembalikan aku dengan lebih baik.Aku mohon keampunanmu atas beberapa perkara.Duniawi benar-benar hampir merubah aku.Sudah lama tidak kuselak-selak helaian Al-Quran.Surah Yassin yang menjadi pendinding aku di setiap malam Jumaat juga sudah mula aku selang selikan.Aku melengah2kan solat setiap kali keluar.Aku sudah lama tidak bersolat sunat.Tidak berqiamulalail.Tida bersolat taubat.Ya Allah.Andai Kau tarik nyawa aku malam ini.Betapa ruginya aku.

Comments