:(

assalamualaikum wbt...

lemah dan sangat lemah.beginilah keadaan aku skang ni.sesungguhnya hanya Dia yg mempunyai kekuasaan kepada kita.dan sebagai hamba kita perlu kuat dalam menempuh ujian.Ya Allah,kenapa aku selemah ini.baru sedikit ujian yang Kau beri,aku sudah sgt2 lemah.

bapak aku kene admit di HPP stat hari jumaat,24 Julai sampai 31 julai.mulanya akibat penat dan bila hasil X-ray keluar,bapak mempunyai masalah di paru-paru.sbb utama semestinyalah akibat merokok.tapping telah dbuat dibhgn paru2 beliau dan hasilnya banyak air bewarna kuning yg disedut keluar.Ya Tuhan,aku mula pening,mual dan muntah bila tgk bende ni semua.mak juga yg kuat.keadaan bapak sgt2 kesian.

memandangkan aku keje kat KKM dan kawan2 aku pon ada terdiri dari staff nurse instructor so mereka banyak dtg tgk report bapak aku.ya Tuhan ujian lagi.bapak aku suspek kanser paru-paru.bayangkan dunia aku.aku yg sememangnya lemah.bertambah2 lemah bila dgr berita ni.hanya Tuhan saja yg tau perasaan aku.kalau seminggu ni ditadah air mata aku,rasanya sudah penuh baldi.

baru kini aku rasakan,berat mata memandang.berat lagi bahu yang memikulnya.hidup aku sedikit kacau bila.terlalu banyak benda dalam otak fikiran aku.dengan kesihatan mak yg jugak tak berapa sihat.sesungguhnya aku benar2 merasai betapa kerdilnya diri aku sekarang ni.aku mohon kengkawan aku sama2 mendoakan agar bapak aku dijauhkan dari penyakit2 yg berbahaya.dan semoga aku diberi kekuatan menghadapi ujian getir ni.terima kasih.

nota kaki:bila time-time mcm ni,Tuhan juga tunjukkan kita,siapa itu kawan masa senang dan kawan masa susah :(

Comments