entri dipergunakan...

assalamualaikum wbt...

ingin menulis.tentang rasa hati.tapi perlukah aku menulis.dan untuk apa aku menulis.mungkinkah dgn menulis.rasa hati ini dapat diluahkan.atau masih ada yg tersimpan di hati.ya Tuhan.dugaan sungguh hidup aku sekarang ni.walau tak siapa nampak.aku yang perit menghadapinya.(lantas mengambil keputusan drastik tanpa dirancang ke sarawak bulan depan)
"dipergunakan".perkataan apa itu ye.dulu orang sll cakap.napa aku biarkan diri aku dipergunakan.owh.aku dipergunakan ke.bagi aku dulu.aku hanya membuat kebaikan.aku tak mengharapkan balasan apa2.aku sendiri yang ikhlas nak buat.bukan salah sesiapa.aku seronok bila tgk orang hepi.
tapi sekarang.fikiran aku telah matang.kenapa aku masih dipergunakan.ya.aku nak guna ayat itu.aku rasa aku dah serasi dgn word itu.memang itu realitinya.aku memang dipergunakan.dipergunakan kerana komitmen aku,kerana baik ati aku,kerana sikap ambil berat aku,kerana perihatin aku,kerana segala2nya...
ya.aku sedih.sedih bila segala yg positif dalam diri aku diambil kesempatan.dan aku membiarkan kesempatan berlaku di depan mata.aku sedar.tapi aku tak mampu menghalangnya.bilakah pengakhirannya???adakah setelah aku menutup mata buat selama2nya...itu kuasa Allah yg satu.hanya Dia yg tahu bila aku akan pergi....(entri ini agak sedih bagi aku kerana tatkala jari pantas menaip.air mata turun tak henti2)

nota kaki:aku sudah ambil borang transfer.sebagai simpanan dan persediaan.jika sesuatu berlaku.aku nekad.jgn dihalang pemergian aku kelak sbb aku tidak akan pernah ambil peduli lagi...

Comments