Wednesday, June 24, 2009

aduhai ISO

assalamualaikum wbt

penat.penat dan penat.aduhailah penat.aku akui yg badan aku sgt2 penat dan otak aku sgt2 la letih.kekadang mcm jamn ke aku rasa.sampai bila nak berakhir ni aku pon taktau la.kekadang bosan betul dah mcm nak berhenti kerja.hahahaha.boleh cakap jela.

kekadang aku pelik.semua tempat nak buat ISO ni mcm ni ke.atau kat tempat aku je.masalah skang ni.kalo satu arahan je yg kami terima xpela.ni arahan berbagai.naik muntah je aku rasa.

semalam aku dgn selamba masuk keja kul 11 pg.tapi bukannya sengaja.mmg aku betul2 pening.kepala aku berpusing2.dan aku tak boleh drive.mak dah bising suruh ke klinik.aku hanya telan ponstan.sbb aku mmg kena masuk opis jugak.

aku ni bukan jenis ambik MC punya org.setahun hanya sekali je aku MC.harap tahun ni xperlu amik MC la.doakan kesihatan aku.amin.

nota kaki:habis semua ni.aku cadanga nak pergi bercuti la.dah lama tak cuti2 malaysia.

Friday, June 19, 2009

teristimewa:happy birthday kak retna!

bday wishes kak ret

assalamualaikum wbt...

happy birthday akk.semoga panjang umur.murah rezeki dan cepat2 kawen dgn si dia.sis dah tak sabar ni.sis hepi sgt dah hampir 3 tahun kita kenal ni.thanks bebanyak sbb sll layan karenah sis.thanks sbb sll jadi driver sis bila sis turun sana.thanks sbb sll tumpangkan sis di teratak pelangi.thanks atas segala2nya.sis syg akk sgt2!!! nota kaki:persahabatan maya,kalau di sulami dgn kejujuran kadangkala lebih baik dari yg ada di depan mata.AKU SIBUK TAHAP CIPAN SKANG NI!

Thursday, June 18, 2009

rindu!

assalamualaikum wbt...

walau sesibuk mana pun aku skang ni.
masih tak dpt sembunyi perasaan yg aku RINDU!

nota kaki: hurm...nape aku baik sgt?

Tuesday, June 16, 2009

kita semua akan mati...

assalamualaikum wbt...
  "Tiap-tiap diri akan merasai mati dan Kami akan menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan, dan kepada Kamilah kamu semua akan kembali"-AL-Anbiyaa 21:35

Semalam (15 Jun 2009),bapa saudara aku telah meninggal dunia akibat serangan jantung.Dalam lebih kurang pukul 6 adik aku call mak bagitau pakcik dibawa ke hospital sbb penat dan sesak nafas dan beberapa minit lepas tu adik aku call bagitau pakcik aku dah meninggal. Pakcik merupakan adik ipar kepada mak aku.Mereka yang mengambil adik aku sebagai anak angkat mereka sbb tiada zuriat.so memang hubungan kami semua agak rapat sbb pakcik aku tak pernah nak memutuskan hubungan kami adik beradik.bahkan pakcik sll datang melawat kami.Baru sabtu lepas aku sembang dgn pakcik bila aku terjengket2 nak capai buah rambutan kat umah tok. Orang yg baik sllnya mudah benar mereka menghadapi kematian.mereka tidak menyusahkan mana2 pihak.Cuma terkilan bila dia cakap nak pergi melawat sekali lagi anak buah aku yg baru lahir.memang dia agak teruja dapat cucu saudara.Beria2 benar ajak adiknya bawak g melawat anak buah aku masa baru2 lahir di hospital. Sekarang ni tgllah makcik aku sebatang kara.Walau ada adik aku,tapi aku rasa aku dan mak lebih bertanggungjawab nak menjaga n menjenguk makcik.Mesti sukar dia nak menghadapi memandangkan mereka berdua langsung tak pernah berpisah.Pergi mana pun berdua.Ya Allah berilah kekuatan pada dia.. nota kaki:pakcik seakan tahu saat kematian dia akan tiba bila dia membeli katil bujang dan tilan beberapa hari sebelum arwah.kemudian dia bawa makcik jumpa kawannya kalau ada apa2 hal nak uruskan pasal pencen.Bahkan siap bagitau makcik kalau dia pergi dulu,minta makcik bawa jasadnya ke rumah ibunya..Al-Fatihah buat Jaafar bin Talib

Wednesday, June 10, 2009

luahan rasa....

assalamualaikum wbt...

penat..penat dan sgt2 penat.aku betul2 penat skang ni dgn keje2 kat opis.shoot wedding setiap wekend dan jugak keje2 siapkan album.keje kat opis usah dikata la.mmg xpernah nak habis.heran sungguh aku.sedangkan dah ada 3 org PT kew.tapi keje sentiasa ada.makin lama makin banyak prosedur baru yg aku kena ikut.kekadang gaji yang diterima tak setimpal dgn keja yg aku buat.tapi apa nak dikata.kena belajar menerima seadanya.

kekadang otak aku jadi jamn.aku pon heran.sedangkan sebelum ni lagi banyak tugas berat yg aku buat.maybe kali ni sbb dapat org2 atas yg mcam sial.biasalah cha ya nun alif...ada melayu sekoq dua pon mcam sial.bukan nak tolong org2 bawah mcm aku ni.lagi burukkan keadaan ada la.

kekadang bila penat ni,kalau dapat tgk baby best la kan.bila agaknya anak buah aku nak balik umah aku.tak sabaq.nnt bila aku balik terus g main dgn dia.so leh la hilang sket strees bekerja.

nota kaki: aku kerap sangat pening kepala sekarang ni.