Ramadhan kali ni...

assalamualaikum wbt...

ramadhan kali ini tdk seperti ramadhan2 yg dulu.ramadhan kali ini aku diuji.dgn bapak yg sakit.even kesakitan yg tak nampak sbb tak terlantar.tapi aku tau bapak sakit.

ramadhan kali ni jugak,aku hanya menjengah masjid hanya sekali bg sembahyang tarawikh.aku tdk sampai ati nak tgl bapak sorang2 bila semua ke masjid.walau aku xperlu buat apa2 tapi cukupla aku kat umah temankan bapak.kalau ramadhan2 yg lalu.aku dan bapaklah yg akan tarawikh kat masjid.kekadang bapak akn tunggu aku dgn basikalnya bila aku buat sampai 20 rakaat.yelah nak masuk kg tu gelap

benarlah kata org menjaga org sakit ini memerlukan kesabaran yg tinggi.kdg2 cakap kita langsung taknak didengar.kdg2 marah2 kita.alhamdulillah sampai sekarang aku masih sabar menghadapi dugaan ini.aku sendiri tidak tahu dimana munculkan kesabaran dlm diri aku sbb inilah masalah utama aku.aku bukan seorang yg penyabar.semua org tahu ttg itu bahkan sikap panas baran aku yg sedaya upaya aku cuba kikis.

tadi hospital call aku.bagitau yg bapak perlu jumpa doktor rabu depan.even sepatutnya selepas raya appointment bapak seterusnya.aku tidak sedap hati.pasti ada yg tidak kena.sepanjang pulang dr opis.air mata aku xberhenti2 keluar.aku ingin jadi kuat dan tabah.tapi aku tak mampu :(

pada Tuhan aku mohon agar bapak dijauhkan penyakit2 bahaya.mohon aku diberi kekuatan atas segala kemungkinan.mohon dikuatkan semangat kami sekeluarga dan diberi kesabaran atas ujianNya.amin...

nota kaki:terus hilang segala mood aku :(

Comments