Tuesday, March 16, 2010

aku beralih ke nikon :-)

assalamualaikum wbt...

"aiyaaaa!!!!!...apsal sulah manyak teruk.belapa lama talak bikin ini cemin mata," dialog si penjual.

"rasa dah 2-3 tahun kot.i keja pun dah nak masuk 4 tahun.,"dialog bakal pembeli.

setelah hampir 30 minit test didalam bilik yang hanya kami berdua.nasib baik tidak ditangkap khalwat.eh.mana mungkin.dia perempuan.

"ok miss,i tengok lu punya mata alak teluk(mcm nak kampung aku plak).so i suggeslt lu guna itu nikon punya lens"

oh.tidak mana mungkin.canon lens xdak ke...(itu bukan dialog aku).

"lens ini manyak bagus.boleh kasi jaga lu punya mata.lu alak duit manyak pun talak guna kalau lu punya mata alak losak."

puas dia buat marketing.akhirnya yelah.yelah.nikon pun nikon jua la.

"ok miss semua harga rm697.ini spesel punya halaga.kalau itu lens biasa pun beza cuma rm144 saja.ini manyak bagus.tapi miss u jaga elok2 la u punya cermin semua.jgn macam itu macam itu punya "(merujuk spek yg aku pakai).

setelah didiskaun dapat lah rm690.

"ok miss kita jumpa ini hali khamis atau jumaat ya."

sejarah aku pakai cermin mata hampir dekat 20 tahun (tahun depan kena potong kek bentuk spek mata la.kena tempah dgn yatt dan chik),inilah yg paling peramah dan meriah sekali.siap bg aku minum air.i like servis like this even i have to pay more.

nota kaki: sebenarnya slang si penjual taklah seburuk itu,her english was good actually,but most chinese penangrian slang just like above.who care.yang penting satu malaysia (uhuk!uhuks!)

No comments: