ajal,google dan youtube

assalamualaikum wbt...


sudah menjadi adat kita semua,kita selalu menghargai atau mengambil peduli tentang sesuatu apabila kita kehilangan.walaupun bukan semua tapi mungkin lapan puluh peratus dari kita begitu.sebelum ini aku tak pernah ambil peduli tentang din beramboi.tapi bila kita beliau meninggal.baru aku google sedikit sebanyak dan layan beberapa video di youtube tentang aktiviti seni beliau.dan semalam bila achik spin meninggal.baru aku google dan menonton video nyanyian arwah di youtube.mungkin mereka artis.dan aku kurang cenderung ke arah itu menyebabkan ianya jadi macam ni.tapi kadang-kadang dalam aktiviti seharian kita juga memang kita akan begini.kita hanya akan mula sedar bila kita sudah kehilangan.sebab biasanya laman google dan youtube ratingnya akan lebih tinggi bila seseorang itu telah tiada.Al-Fatihah untuk mereka.

nota kaki:achik spin sebaya dengan aku bila meninggal,ajalnya telah sampai.ajal aku pula tiada siapa tahu melainkanNya.mungkin lepas ni orang lain pula yang akan google tentang aku.eh,aku bukan artis.

Comments